Werk aan naamsbekendheid via radio bij Omrop Fryslân

Werken aan jouw naamsbekendheid op radio begint hier

Adverteren op radio bij Omrop Fryslân

Je bent goed in je werk en je wilt jouw dienst of product onder de aandacht brengen. De mogelijkheden daarvoor zijn eindeloos. Wat is de beste keuze? Adverteren op traditionele media als radio is snel, vertrouwd en gemakkelijk. Of dit kanaal voor jou de beste keus is om jouw klant te bereiken? We helpen je dat uit te zoeken.

Zes redenen om bij ons op radio te adverteren:

  • Groot bereik: 105.000 luisteraars per week
  • Een van de marktleiders in de provincie
  • Alle kennis en mogelijkheden in eigen huis
  • We begeleiden al 25 jaar de productie van succesvolle commercials
  • Ruime ervaring met uiteenlopende adverteerders en hun advertenties
  • Ook ideaal om in te zetten voor tijdelijke acties of boodschappen

Sparren met een specialist?

Henk de Vries

Accountmanager
06-53116038
Neem contact op

Hoe werkt een radiocampagne bij Omrop Fryslân

Dit is wat je moet weten voor je verder leest over adverteren op radio bij Omrop Fryslân.

Wat kost adverteren op radio?

Adverteren op radio is relatief voordelig ten opzichte van online adverteren of adverteren op televisie. Je hebt immers geen beeldmateriaal nodig. Toch staat een radiocommercial meestal niet op zichzelf. Je verwijst vaak naar je website, of naar een actie. Om een radiocommercial goed te laten aansluiten op jouw marketingdoeleinde, is goed advies en budget onmisbaar.

Uiteindelijk betaal je voor adverteren op radio per seconde. De prijs is afhankelijk van de lengte van de commercial, het tijdstip van uitzenden en de totale lengte van de periode waarin de commercial uitgezonden wordt. Je hebt al een radio actiepakket vanaf € 1.795,- excl BTW. Je commercial van 15 seconden wordt in twee weken tijd 50 keer uitgezonden en inclusief de kosten van productie van de radiocommercial. Adverteer je ook op televisie of online, dan bieden we je uiteraard een aantrekkelijk totaalpakket.

De voordelen van een radiocampagne

  • Radio heeft een grote herinneringswaarde
  • Korte campagnes doen het goed op radio: promoot bijvoorbeeld een evenement of een open dag
  • Een goede commercial trekt flink de aandacht
  • Onze trouwe luisteraars zorgen voor een hoge contactfrequentie
  • De naamsbekendheid in de provincie stijgt
  • Een radiocampagne is goed te koppelen aan een online campagne
  • Zo trek je meer bezoekers naar je website

Wat levert een campagne op radio je op?

Een radiocampagne vergroot je naamsbekendheid. Pakkende slogans worden vaak meegezongen en blijven lang hangen. Ook uitspraken (quotes) doen het erg goed. Reclames op de radio blijven letterlijk tussen de oren zitten van je doelgroep.

Traditionele media zijn evenals online media goed meetbaar. We laten jou die cijfers zien: hoeveel contacten heeft de commercial opgeleverd, hoe vaak zijn die personen bereikt, wie zijn het eigenlijk. Natuurlijk hebben we inzicht in het totale aantal uitgezonden commercials en het totale bereik van de radiocampagne.

Met een advertentie op radio genereer je snel een groot bereik

Je naamsbekendheid wordt daardoor vergroot

Radio is een traditioneel en vertrouwd medium

De radiocampagne – Welke stappen zetten we?

Radio is het medium waarmee we het allemaal begon voor Omrop Fryslân. Kies je voor dit medium, dan kies je voor een vertrouwde omgeving. Dit zijn in vogelvlucht de stappen die we nemen om jouw radiocampagne tot een succes te maken.

Stap 1: Mediavoorstel op maat

We laten je de mogelijkheden van succesvol adverteren op radio zien. Het mediavoorstel dat we maken stemmen we af op de door jou aangegeven doelen. Daarin staan ook de lengte van de commercial, het aantal spots en de looptijd van de campagne.
l

Stap 2: Persoonlijk productieteam

We hebben alles in huis voor het beste creatieve concept en de uitvoering daarvan. Jouw commercial kun je bij ons laten produceren. Heb je voorkeur voor een stem, klank of muziek? Dat nemen we mee. Een radiocommercial kan in een paar dagen op zender zijn.

Stap 3: De commercial op radio

Volgens het uitzendschema dat we met jou hebben afgestemd, wordt de commercial uitgezonden. We monitoren continu het luistergedrag van ons publiek. Daardoor weten we wie er luisteren en wanneer. Die kennis delen we met je.

Stap 4: Bijsturen en evalueren

Jouw commercial kan niet onopgemerkt zijn gebleven. Hoe heb je dit ervaren, welke reacties kreeg je? Naast alle cijfers die wij je tonen, is dat belangrijke informatie voor het vervolg van de campagne. Want radio blijft een gevoel, en dat is niet in cijfers uit te drukken.

Meer weten over onze radiocampagnes?

Henk de Vries

Accountmanager
06-53116038
Neem contact op

Dit is Henk. Net als zijn collega accountmanagers Ronald en Jolanda en onze backofficemedewerkers Uilkje, Roelie en Ellen is hij altijd in voor een goed gesprek, een brainstorm of een eerlijke mening. Uit alles wat we aan advertentiemogelijkheden bij Omrop Fryslân te bieden hebben, geeft Henk jou graag het beste advies.

Van advies en strategie tot offerte en uitvoering nemen we je mee in het proces. Met elkaar zorgen we voor jouw zichtbaarheid op onze platforms en bereik in de hele provincie. Ben je klaar voor een succesvolle marketingcampagne? Neem dan nu contact op.

Met elkaar zorgen we voor zichtbaarheid.