Het Friese umfeld

10 jan 2021 | Kennisbank

Umfeld. Een mooi Fries woord hebben we er nog niet voor verzonnen, maar we hebben er allemaal een. Het umfeld is de omgeving waarin jouw boodschap het beste tot zijn recht komt.

Dat kan een programma zijn dat we uitzenden, of een tijdstip waarop jij goed onder de aandacht komt. Het kan ook een specifieke groep mensen zijn die jij wilt aanspreken. Ze volgen bijvoorbeeld bepaalde onderwerpen in het nieuws waar jij ertoe kunt doen. We helpen jou dat umfeld inzichtelijk te maken en er optimaal gebruik van te maken.

Umfeld eerst

Het is belangrijk dat umfeld te bepalen voor je je commercial maakt. Bij welk programma of welke redactionele content komt jouw boodschap het beste tot zijn recht en binnen welk umfeld van een programma of onderwerp zit de doelgroep die voor jou relevant is? Heb je dat umfeld in beeld, dan wil je natuurlijk de juiste indruk maken, opvallen, onder de aandacht komen. Niet een van de zovele zijn. De plank niet mis slaan. Dat doe je door slim in te haken op de USP’s van jouw dienst of product. Je maakt daarbij gebruik van dat wat ons umfeld, jouw umfeld maakt. In principe ben je dat zelf. We leren jou dat te ontdekken.

Het publiek van de Omrop

Wil je weten welk programma bij ons goed bekeken of beluisterd wordt, of welke nieuwsberichten het op de website en in de app goed doen? Wij monitoren continu het kijk-, luister- en klikgedrag van ons publiek. Wij weten waar ze zitten, hoe ze blijven hangen, wie ze zijn, wat ze waarderen, wanneer ze afhaken, hoe ze zich bij ons voelen. We proberen ze bij ons te houden. Hun gedrag te leren kennen, erop in te spelen. Dat maakt ons umfeld een kwalitatief umfeld waar jij veel aan kunt hebben. Samen met jou gaan we kijken wie dat publiek van de Omrop is dat in jouw umfeld zit.

Associatiegedrag

De mens heeft van nature de neiging zich te associëren. Met gebeurtenissen, met andere mensen, met gebeurtenissen van andere mensen. Wij noemen dat associatiegedrag. ‘Kijk, die en die’. ‘Heb je het al gehoord van dat en dat’. ‘Ik heb ook eens zoiets gehad’. Voor jou als ondernemer en voor ons als omrop is dat gedrag waardevol. Iedereen is uniek en toch wil iedereen vergelijkbaar zijn met een ander. Zich aan iets op kunnen trekken. Aan jou de taak om boven in die boom te hangen. In het juiste umfeld lukt je dat. Wij helpen je daarbij.

Je krijgt er zoveel voor terug

Duik met ons in dat umfeld. Laten we tot in de details bekijken waar, wanneer en hoe we jouw doelgroep het beste bereiken. Want wat je geeft is wat je krijgt. Laat zien dat jij waardevol bent voor jouw umfeld, en jouw umfeld wordt waardevol voor jou. Dat is wat wij jou beloven.

Stay up to date

Wij houden van transparantie. Kennis over ons vakgebied delen we graag. Nieuws, trends, ontwikkelingen op het gebied van adverteren en online marketing vind je daarom hier. Onze visie daarop en hoe jij dat kunt vertalen naar een succesvolle campagne kun je ook regelmatig op deze plek tegenkomen. Je leest op deze pagina ook over de meest actuele bereikcijfers, de mooiste pakketten en niet te missen aanbiedingen. Stay tuned!