Joyce: “Wat een stem kan doen is ongelofelijk. In de supermarkt linken mensen mijn stem aan het spotje dat ze hebben gehoord.” Sjoerd: “Jij lijkt op diegene uit die reclamespot’ werd er een keer tegen mij gezegd. Een collega had eens iets soortgelijks. ‘Hey jij bestaat écht’ was toen de reactie. Mensen verwachten blijkbaar toch acteurs voor dit werk. Wij houden het liever bij onszelf.”
Sjoerd en Joyce zijn overduidelijke enthousiast als ze vertellen over hun reclamecampagnes bij Omrop Fryslân. Ooit besteedden ze het werk daarvoor nog wel eens uit, maar nu doen ze alles zelf. Joyce: “Onze opnamestudio, daar moeten mensen altijd heel erg om lachen. Het is een klein hoekje in ons magazijn. Collega’s weten dat als we die kant opgaan, dat er weer wat creatiefs uitkomt.”
“Bij ABD Renault geloven we in marketing. En iedereen hier is er net zo enthousiast over als wij. Dat zorgt voor betrokkenheid, collega’s werken graag mee. We zetten een idee voor een commercial pas door als we het zelf ook zouden doen, dan weten we dat het kans van slagen heeft. Adverteren is duur, maar het levert altijd nog meer op dan wat het kost.
We hebben goed contact met Ronald, de accountmanager bij Omrop Fryslân. Hij weet dat het bij ons altijd lastminute is. Als we vandaag aanleveren, willen we ook graag vandaag nog op zender. Gelukkig is er altijd veel mogelijk en denkt hij goed mee. Natuurlijk is dat met een commerciële gedachte, maar bij hem is het ook oprecht en daar houden we van.”